Rollimäng õpilastele ÜRO kestliku arengueesmärkide vajalikkuse mõistmiseks
Rahastajad
Projekti rahastab Välisministeerium arengu- ja humanitaarabi vahenditest
Projekti kestvus
13.06.2019 - 30.11.2020
Projektijuht
Ederi Ojasoo
ederi.ojasoo@gmail.com
ederi.ojasoo@gmail.com
Kodulehekülg
Mängu koduleht on siin !
Mängu koduleht on siin !
Taust
Projektiga tutvustatakse Peipsi piirkonna koolinoorele
ja nende õpetajale globaalseid arengu- ja keskkonnaprobleeme läbi aktiivse
kaasalöömisega rollimängus. Projekti esimestes etappides koolitatakse tulevasi
mängijaid nii temaatiliste kui rollimänguekspertide poolt, et kinnistada õpilaste
ja õpetajate teadmisi süvenevate globaalprobleemide olemusest ja ÜRO arengueesmärkide
rollist nende lahendamisel. Projekti kulminatsiooniks on LARP tüüpi (Live Action
RolePlay, Päris Elus Rollimäng) rollimäng, mille käigus mängitakse
võimalikult autentses keskkonnas läbi 2-päevane mäng ökoloogilise katastroofi äärel oleva elu simuleerimiseks. Tulemuseks on globaalprobleemide
tajumine ja nende vahetu kogemine koolinoorte, nende perede ja õpetajate poolt.
Projekt aitab hoida avalikkuse tähelepanu arengu-
ja keskkonnaprobleemidele.
REGISTREERI MÄNGULE!
Milline on Eesti aastal 2121? Kas sina tahaksid seda kogeda? Kutsume osalema mängus Eesti 2121. Mängus loome vahepealse 101 aasta sündmused ja nende tagajärjed. Kutsume õpilaste gruppe oma juhendajatega osalema hariduslikus rollimängus, mille tegevus toimub Eestis, kus muutunud kliimaolukorras on mõned alad inimestele elukõlbmatud.
Mäng toimub 3.-4. mail Iisaku Gümnaasiumis. Täpsem info ja päevakava mõne aja pärast.
Mängijad on töörühm, kes muust maailmast eraldatud uurimisjaamas püüab taaselustada kannatanud piirkondi ja katsetada uut ühiskonna- ja majandusmudelit. Kuidas võidelda reostusega, taaselustada ökosüsteemi ja taastutvustada liike? Kuidas peavad inimesed kohanema muutunud keskkonnaga? Mida oleks saanud nende 101 aasta jooksul teisiti teha, et olukord oleks parem?
Mängu eesmärkideks on tutvustada kestliku arengu sihte, tekitada osalejates emotsionaalne side mängu teemadega, arendada omavahelist koostööd, väärtustada inimlikkust, leida ja teostada lahendusi, jõustada noori, käsitleda keskkonnateemasid laiemas poliitilises kontekstis, käsitleda eetilisi dilemmasid, viia läbi käegakatsutavaid eksperimente ning siduda mängus toimuv nii enne kui pärast üritust praeguses maailmas aktuaalsete teemade ja võimalike isikliku panustamise viisidega.
Registreerumine mängule kuni 21.09.2020. SIIN.
REGISTREERI MÄNGULE!
Milline on Eesti aastal 2121? Kas sina tahaksid seda kogeda? Kutsume osalema mängus Eesti 2121. Mängus loome vahepealse 101 aasta sündmused ja nende tagajärjed. Kutsume õpilaste gruppe oma juhendajatega osalema hariduslikus rollimängus, mille tegevus toimub Eestis, kus muutunud kliimaolukorras on mõned alad inimestele elukõlbmatud.
Mäng toimub 3.-4. mail Iisaku Gümnaasiumis. Täpsem info ja päevakava mõne aja pärast.
Mängijad on töörühm, kes muust maailmast eraldatud uurimisjaamas püüab taaselustada kannatanud piirkondi ja katsetada uut ühiskonna- ja majandusmudelit. Kuidas võidelda reostusega, taaselustada ökosüsteemi ja taastutvustada liike? Kuidas peavad inimesed kohanema muutunud keskkonnaga? Mida oleks saanud nende 101 aasta jooksul teisiti teha, et olukord oleks parem?
Mängu eesmärkideks on tutvustada kestliku arengu sihte, tekitada osalejates emotsionaalne side mängu teemadega, arendada omavahelist koostööd, väärtustada inimlikkust, leida ja teostada lahendusi, jõustada noori, käsitleda keskkonnateemasid laiemas poliitilises kontekstis, käsitleda eetilisi dilemmasid, viia läbi käegakatsutavaid eksperimente ning siduda mängus toimuv nii enne kui pärast üritust praeguses maailmas aktuaalsete teemade ja võimalike isikliku panustamise viisidega.
Registreerumine mängule kuni 21.09.2020. SIIN.
- Stsenaariumi loomise seminar/töötuba
- Rollimängu tutvustav koolitusseminar 31. jaanuaril 2020.
- Praktiline rollimängu koostamise koolitus 20. märtsil Tartus.
- 8.-9. mail Iisaku gümnaasiumis rollimäng Eesti 2121.- seoses COVID-19 tõttu edasi lükatud. Toimumisaeg 3.-4. oktoober 2020.
- Rollimängu koolitus 25. augustil Tartus. PÄEVAKAVA Ettekanded: Marilin Eessalu " 10 sammu eduka larbin", Marilin Eessalu "Boonused", Aive Kaldra "10 nippi larbi sidumiseks koolitunniga", Aive Kaldra"Kuidas saada mängust kõik ja kõik mängu".
- 7. oktoobril toimus Räpina Ühisgümnaasiumis mäng Eesti 2121
- Mängus valmis ka tore videoklipp:
- 5.11.2020 toimus LARP koolinoorte õppekäik Järvseljale.
Külastati:
- SMEAR-jaam - Eesti maaülikooli
ja Tartu ülikooli teadlaste uurimisjaam.
- Tartu
Ülikooli Ökoloogia ja Maateaduste instituudi metsaökosüsteemi katseala (FAHM - metsaökosüsteemi
õhuniiskusega manipuleerimise eksperiment)
- Ürgmetsa õpperada.Tõravere Observatooriumi etalonipunkt Järvseljal.
- Kestliku arengu teemalive veebiviktoriin.
- Kestliku arengu teemaline arvutimäng EGOENERGIA.